Ta thaa!

Tänkte göra ett knapert försök att uppdatera bloggen ikwell, och hoppas på att detta inlägg inte försvinner.. Hö hö hö...

Jag och min lilla moder är i Umeå och är barnvakt! Hell Yeah!
Så nu har vi 3 småmonster på snart 2 år och upp till 5 år springandes runt här i Anneli och Jannes lägenhet!
 + En tonåring (som dock inte springer omkring som alla dom andra) men som kan vara lite "svår" ibland.. Jaa, ni vet, tonåren och all dess konstigheter.. ;P
Det har vart en hektiskt helg, hä lova ja!
Dom små liven vaknar vid en tid på morgonen som jag inte trodde fanns, eller som jag inte har träffat på sen jag gick i skolan.. Och man kan nog inte säga att det var ett kärt återseende..
Men kul har jag! :D

Vill bara tillägga, fuck me vad lat man blir när man inte går skola, eller har ett riktigt jobb, man tappar ju allt i princip.. Eh ja i alla fall en del dagar och tiden..

Shit happens, get over it!..

Btw - på måndag så börjar jag på mitt nya jobb, och det är i köket på Sibyllagården i Stensele. Storkök. Kanske inte det jag helst vill syssla med just nu, och jag har innan känt att storkök inte riktigt har vart min grej, men vad faen, det är ju för in i helvete ett jobb! Och i lilla lilla Storuman så får man faktiskt ta vad man hittar!

Eftersom att jobbet på Sibylla knappt är en halvtid, och det kanske inte går att leva så bra på i längden  så därför hade jag tänkt att försöka med att jobba på Akkan också. (Jaa, så länge man behövs och får alltså..) 
Man behöver ju pengar för faen! Tyvärr...
OCH dessutom så har jag planerat att skaffa mig en lägehet inne Storuman, för om jag börjar kl 7 på morgonen, så int i helvete pallar jag att kliva upp kl 5, och åka senast kl 6 ifrån Ankarsund.. Noee, speciellt inte när det är såhär mörkt ute och så mycket renar, älgar och annat skit efter vägen!
Man vill nog helst komma levande till jobbet.. Tss..

Jag ringde i alla fall på en lägenhet i fredags, tyvärr så var den upptagen.. (Som vanligt, vilket jävla flyt jag har...)
Men - lucky me, "farbror hyresvärd" (I´m fucking don´t remember his name..) trodde att en farbror som bodde i en av hans hus inte ville bo kvar så länge till..
Och det var en 2:a han bodde i!
Precis vad jag vill ha!
Hoppas, hoppas, hoppas att jag får den, och jag hoppas verkligen inte att det är någon gammal alkis gubbe som bor där som har rökt in hela lägenheten.... Då kan man verkligen säga; Hrmm, vilket JÄVLA flyt jag har!.. :/

Nee, det var väl all min uppdatering som jag hade att ge er, i alla fall nu..
Nu ska jag gå och göra välling till Natalie! Ha!

Kram!

//Dess


Kommentarer
Postat av: Kickan

Shiiit ^^ hoppas du får lghn, och då kanske vi kommer att jobba med varandra framöver nångång på sibylla ;D haha :D

saknar dig! pusss

2006-12-09 @ 22:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0