Tjo!

Hej hej hallå alla människor..

Sitter hemma i "byafan" som jag trots smeknamnet är väldigt förtjust i! Allt är verkligen så lungt och stilla som det kan bli i en by.
Jaa, trots alla "skvallerkärringar", "surgubbar", hundar som skäller typ konstant, de långa milen till "den riktiga världen"  så är Ankarsund en helt underbar lill-by!
Synd bara att alla vänner man hade när man var liten inte finns kvar här, men man får helt enkelt vara påhittig och hitta på något själv! :D

Är såå otroligt skönt att få vara hemma och sova i sin egen säng, vara i sitt eget rum med en massa stearinljus tända lite här och var(Har nog ett "litet" levande-ljus-beroende) medan man lägger sig under en filt och sätter på sin favorit musik , ha sin älskade katt Kisse som sover med en under täcket som kurrar och myser! Vakna och se att sin älskade mammi är hemma (Jag är sååå Mamma-Kär!), Gå ut och gå på grusvägarna man har gått på sedan man kunde börja gå, Fara ner på badplatsen och sätta sig på bryggan och bara njuta av livet och vinden som blåser i ens ansikte, Busa som en tok med våran jämthund Kiro, Äta mammis mat, den är ju helig för faan! Mat är gott, men mammas mat slår det mesta!
Jaa, att man kan älska så mycket  på en och samma gång! Livet är allt bra underbart ibland! <3

Har så enormt roliga minnen från då man var tex liten, när man var ute och lekte med Kickan och storasyrran Angelika.. Haha, kom ihåg då jag trampade på en kratta, fick krattskaftet mitt i plytet. Dock väldigt väldigt komiskt, det är ju bara sånt man ser på kalle Anka!  Men jag måste bara tillägga att, ack vad det smärtade.. Och skrattade, ja det gjorde såklart syrran å kickan.. Snälla kompisar.. Hrmm.. Minnet man har efter den där traumatiska upplevelsen med krattan är en bula i pannan, och ja, själva minnet.. Men det räcker gott och väl!
Och vilka storgräl man hade med Kickan när man var liten! Aj aj aj, vi var verkligen tjejer med starka och envisa viljor båda två, dettutom så fanns där ett väldigt hett temperament, fick man inte som man ville, jaa då var det bara att he sig borta hygget, annars så fick man på moppo, iaf när det gällde mig!..  En del av det finns ju i och försig kvar än idag, men man kan hantera det bättre!
Faan vad mycket hyss man hittade på egentligen när man var liten!? Jag skulle nog inte vilja vara mamma till mig själv.. Haha! ;P.. Då hade jag ju blivit tokig för länge sedan!

Jaa, det är skönt att kunna tänka tillbaka och tänka att man hade en jävligt bra barndom, en trygg uppväxt med mycket bra förebilder! Bra skolgång, mycket vänner...
Tänk alla som har det tufft där ute, alkoholiserade föräldrar, drogmissbruk, misshandel, fattigdom, incest, osv..
Fy faan vad hemskt!
Jag kan inte fatta hur man kan utsätta ett oskyldigt litet barn för sådana hemskheter?!
Jag fattar inte, man måste göra ganska mycket för att få ta tex körkort, men vilken jävel som helst får bli förälder!? Helt Sjukt!!
Jag har iaf bestämt att jag ska bli Världens Bästa Mamma, när jag blir stor!. Eh jaa, iaf världens näst bästa mamma, för det finns redan en moder som har den titeln, och det är min mammi! Så det så!

Oj, nu kommer jag att skriva om något som inte alls hör till detta höstrusk, men skit samma! Det är inom samma ämne som familjen Edlund/Ankarsund iaf! ;P

Det finns verkligen inget bättre än påsken!
Jag tycker att vi kan hoppa över hösten totalt och efter sommaren gå direkt till påsken !
Det finns ju sååå mycket godis, såå mycket mat! ;P.. Och det bästa är ju att man sitter faktiskt inte inne heela tiden, man är ju för höge bövelen ute i det fria också!
För finns det något härligare än att umngås med familjen, fara ut med skoterna så tidigt på morgonen att kälen fortfarande sitter kvar i snön.
Sitta och fiska tills tålamodet tryter för att man inte har fått någon fisk på 4 timmar, typ.
Grilla korv och hamburgare, steka pannkaka med fläsk i på muurikan.. jaa, helt enkelt äta så att man går upp 10 kilo mer än vad man vägde innan man kom hem! ;P
Somna på ett renskinn framför solen så att man antingen ser ut som en brandbil i hela fejjan eller få brännblåsor.. Hö hö.. Hemskheter men det hör faen påsken till..
Sällskapsspel för hela slanten, helst till 3 på nätterna! ;P
Gå ut och vara påskkärringar/påskgubbe med alla syskonbarnen, det är ju huur kul som helst ju!
Påsken är helig, den är 100000 ggr så mycket bättre än julen! Julen är bara stress, stress stress och mat, mat, mat.. Liksom, vad ska man handla dit, och vad ska man handla hit? Vem ska man ge klappar, och om den ger mig, så måste jag ju ge den.. osv. Blää!
Finns det något som jag aldrig i hela mitt liv skulle missa med familjen så är det påsken! That´s good shit säger jag bara! :D
Detta är så jag upplever påsk. <3
Och jag längtar!!

Shit vad mycket dynga jag skrev ikwell?! Men shit the same.. Haha!

Imorrn så åker jag in till Storuman med någon 9-buss tror jag att det var!  Ska jag umngås med Katrin heela dagen, hmm, undra vad vi ska hitta på för ngt? Ska bli roligt som faen iaf! :D
Sen så åker jag till Lycksele till Kickeli-kickan och sover där en natt! Ska bli spännande att se hennes "nya" lägenhet! :D..
Sen på fredag morgon så blir det roadtrip med kickan och buss till Sollefteå, och en, förhoppningsvis, rolig inflyttningsfest hos syrran och hennes karl Johan på lördag!!
Jag längtar som en Gnu!!

Nee, nu ska jag nog gå och sova, och drömma mig bort till drömmarnas magiska värld!

Ha det så bra allihopa!

Många Kramar!

//Dess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0