9 daar kvar!

Yes box.
Då är det julafton, minsann!
   Känns fett nice! ;)
Ska bli roligt att fira med både min mor och far, och Krills mor och far! Och dessutom min bästaste bästaste systeryster Anneli och hennes la familia! Kan det bli bättre? ;)
   I guess not!

Jag längtar även tills på torsdag, för då är det den 18/12, och då går jag havandeskapspenning!!!!!
   Ska verkligen bli oerhört skönt, men samtidigt så är jag halvrädd att "bara gå hemma och göra ingenting" För att det är ju faktiskt roligt att jobba, iaf på mitt jobb. :)
   Jaa, men man kan ju alltid städa. Höhöhö.
Springa hos karolina och trackassera henne ;)
   Vara på Annelis jobb och tjata.
Jaa, nog kommer det finnas saker att göra alltid! Hoppas bara att man får behålla orken och krafterna!
   Det är nog mycket tack vare jobbet som jag har varit så oerhört pigg hittils!..

Var tvungen att ringa till min käre mor och beklaga mig igår kväll (Elsk satt ju i fonen med en kompis i en evighet, ungefär! ^^)
   Hade så kopiöst med halsbränna, har aldrig haft några större "men" av denna graviditet innan, men nu börjar det minsann att hända grejjor.
   Jag har börjat svälla upp på mina stackars spinkiga fingrar (okey, inte så mycket att andra skulle se det, men jag märker det och det räcker!) tårna såg ovanligt stora ut igårr kväll etc..
   Ryggen tjörvar och jävlas ovanligt mycket, och denna sautans HALSBRÄNNA. Fast halsbrännan lider jag bara av på kvällarna när jag ligger i sängen och ska sova. Men spec. roligt vill jag dock ej påstå att det är..
   Meen jag älskar min bääs ändå. ^^
Elsk sa det, "Det är konstigt att man kan älska något så mycket, något som inte ens "finns" ännu.. " Och jag kan inte annat än hålla med honom.
   Det är konstigt, faktiskt.

Helt ofattbart, lilla fröken Edlund har snart en engen familj.
   Kristoffer, en sjuhelvetets till karl (som hon för övrigt älskar mest i hela världen, typ ^^)  Och en bääs i magen, som är mitt och Kristoffers kött och blod. Skapat av honom och mig. Av våran kärlek.
   Som (förhoppningsvis) kommer att se ut som en mixed-up av johanssons- och edlunds- släktet, och som kommer att föra våra gener vidare. Sen så blir det barnbarn, och barnbarnsbarn och hela faderullan.
   Kan ni fatta att allt detta kan komma från 2 personer?!
Människan är ett otroligt släkte, fantasktiskt att allt kan funka så jävla bra. Att allt sitter där det gör, att alla fingrar finns, att alla nerver funkar. Att hjärnan finns och funkar så som den funkar.
   Fan, jag är helt imponerad!! Gosh! Och det roliga i allt detta, är att man har inte insett allt detta förrän nu. Då man själv går igenom allt, liksom.
   Jaa, jag vet nu blev det djupa tankar. Men kan inte rå för att jag skenar iväg ibland med mitt tänkade. Men det är ju såå tufft! ;)

Har (nog) dessutom köpt den sista klappen idag, för en gångs skulle så är man ute i tid. Amazing!
  
Jag brukar i vanliga fall vara en sådan som spinger runt dagen innan julafton och stressköper den/de sista klapparna. Men jag är väldigt glad över att vi har tagit vårat förnuft till fånga detta år, för jag tror inte att jag är supersugen på att springa runt med magen i vädret och stressa runt på stan för att kirra de sista klapparna! Nope!
   Så nu är det gjort, såvida jag inte kommer på någon fler.. Men det känna som att jag har kommit ihåg alla som ihågkommas skall! ;)
   Helst sjukt att det är julafton alldeles snart, tiden bara springer om och förbi mig. Det var ju nyss sommar för fanken! ;)
yeye.



Yes, då går vi in i ännu en vecka.  ^^

Min Graviditet! BF Lördag den 31 Januari 2009!

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 15 dec 2008.
Din graviditet startade: Sön 27 apr 2008.
Din menscykel är: Ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär: Sön 11 maj 2008 (ägglossningen).
Du är på dag: 233 av 280. (83,2%).
Du är i vecka: 34.
Du har gått: 33 fulla veckor och 1 full dag (v33+1).
Du är i: 8:e kalendermånaden.
Du är i: 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester: Tre.
Beräknat förlossningsdatum: Lör 31 jan 2009
Du har: 47 dagar kvar till förlossning.


Vecka 34
14 dec - 20 dec 2008

Kroppen:
Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning.
   Ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. 
Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet:
Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt.
   Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern.
   Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.




v. 33+1 (15/12-08)   v 33+1 (15/12-08)


Tjokkis mig! ;P
Nu ska jag gå å umngås med min Underbaring! ^^

Pusshejs!
//Dess

Kommentarer
Postat av: Ida

Lilla gumman, känner igen mig så oerhört! Hade inga problem med svullna kroppsdelar, så en kväll var det plötsligt bara så!

Halsbrännan är det likadant med, kommer endast på kvällen. Testa drick ett glas mjölk innan du lägger dig. Det neutraliserar magsyran. Jag var på apoteket idag och köpte mig tabletter mot halsbränna... Vi väntar med spänning på resultatet ;D

ta hand om dig hjärtat!

Pussa

2008-12-15 @ 20:26:12
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/
Postat av: Ida

Lilla gumman, känner igen mig så oerhört! Hade inga problem med svullna kroppsdelar, så en kväll var det plötsligt bara så!

Halsbrännan är det likadant med, kommer endast på kvällen. Testa drick ett glas mjölk innan du lägger dig. Det neutraliserar magsyran. Jag var på apoteket idag och köpte mig tabletter mot halsbränna... Vi väntar med spänning på resultatet ;D

ta hand om dig hjärtat!

Pussa

2008-12-15 @ 20:27:35
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/
Postat av: Ida

Btw, tabletterna fungerade, men det smakade skit. Trodde jag skulle kräkas av bara smaken :S

2008-12-16 @ 12:56:56
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/
Postat av: Karolina

Det är bara att terrorisera mig när du vill ;) Och om du inte orkar ta magen hit är det vara att ringa så får jag väl pallra arslet dit ;)

2008-12-17 @ 23:29:07
Postat av: Victoria

Ajjemän, 30/12-07 ;) Tackar!



Men duu, nu är de inte länge kvar tills den lille ploppar ut, hur känns det? :D

Kramar!!

2008-12-18 @ 17:43:46
URL: http://virred.blogg.se/
Postat av: Gela

OjOjOj, nu är det inte länge kvar :) Det är så lustigt för jag tänkte också nyss på hur otroligt det är att ett barn kan komma från två människor, satt i bilen på väg hit (A-sund) å tänktte på dig och då tänkte jag på hur otroligt det är med människan, har aldrig heller tänkt på de förut! Haha Miss you sweetie! Puss

2008-12-25 @ 10:07:34
URL: http://geliz.blogg.se/
Postat av: Gela

Uppdatera gumman! :)Puss*

2008-12-28 @ 00:25:27
URL: http://geliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0