Gott Nytt År!

Hello everybody!

Jomenvisst har jag vart dålig på att uppdejta, men vem orkar/vill sitta framför en seg dator under julen?!
   Så jag tänkte kasta in ett inlägg nu, så mina vänner får se att jag lever och mår väl!
Och vem vet, kanske blir detta ett av mina längsta inlägg, för när jag har som minst planer på att skriva ett långt ett, så brukar det ju ha en tendens att bli långt.. Tss..
   Julen var underbar! Det var riktigt trevligt att fira med svärföräldrarna och mina päron +syster och Co! ;)
Jag är också mycket nöjd med klapparna tomten gav mig/oss. Fick bla en hushållsmaskin, så nu kan jag göra palt! ^^ OCH baka matbröd! (Nu kan jag inte skylla på ngt annat, så nu är det bara te å göra alltså..)

Och måste ju bara berätta att jag och Elsk är nuförtiden förlovade! Yees, på julafton så bytte vi ringar! ^^

Lite pics från julen o8!



Maria (lampan) och julmaten! ^^ Och pappsens rygg... ;)



Klas, the Chef! ;)



Soeta svärmor! :)



Kramkalas med tomten!



Natalie och Anneli.
Mission: Julklappsöppning!



Fröken tjokk och Mister Snygg! ^^



Så, var ju hos barnmorskan i förrgår, (Måndags).
   Och jaa, tyvärr så var det ju inte min ordinarie barnmorska, för att min har ju sk jullov, så jag fick ha den andra. Men hon är lika bra. Fast jag vill ju såklart hellre ha "min".. Aja
   Har det bästa blodvärdet än på länge, 126, tror jag det var. Och det är ju fan super, har nog inte haft bättre i hela mitt liv! ^^
   Iaf så mätte och kände hon (som vanligt) på bäbismagen, och alla BM har ju sitt eget sätt att göra saker på, men iaf så fick hon magen till "bara" 131 cm. Lika mycket som för ca 2 veckor sedan. Hon var lite förbryllad, för nog ska väl bäbisen växa på sig åtminstone 1 cm på 10 dagar?! Aja, oron låg högt, och jag var gråtfärdig...
   Hon frågade om vi ville göra ett ultraljud för att kontrollera så att inget var snett.. JA sa ja.
Vi fick iaf åka hem, och vänta på BM´s samtal, för hon skulle försöka få tag i personalen på spec. mödravården.. Hon ringde 10 minuter senare och sade att vi hade fått en tid dagen efter (tisd) kl 11.30! Phuu!
   Jag har aldrig varit så orolig i mitt liv, jo förra gången var när mor min fick hjärtinfarkten.. Tankarna snurrade runt runt i skallen på mig, och jag stortjöt! Tus att Kristoffer var med mig till Barnmorskan, annars hade jag nog aldrig klarat det på egen hand!
   Så igår så åkte vi till NUS för att göra ett UL, vi började åka redan kvart i 11 för att vara på säkra sidan att inte komma för sent...
   Vi fick tom komma in innan halv 12, skönt! Så jag lade mig ner och sköterskan började grejja.. Gel på magen och fram med grunkan!
   Och jag fick se min lilla bäbis! Tårarna var inte långt borta, så himla overkligt fast verkligt på samma gång! Våran skatt.. Hon grejjade på och mätte våran skatt.. Och hon kom fram till att ALLT såg normalt ut, bäbis är inte för liten, utan en helt vanlig medelsvensson, sa hon! ^^ Ghaaaa, jag är lyckligast i världen!!!! Den är till och med på +! Liiite över "medelvärdet".. Vi fick veta vikten, och den väger ca 2740! Och hon sa att den skulle väga kring 3700 när den kom, ja förutsatt att den kommer kring självaste BF-datumet!.

Men ALLT var normalt! Tack gode gud! Ni kan aldrig ana hur lättat mitt hjärta känns, bara tanken på att något skulle vara fel.... Usch!

Men nu kan jag och Elsk fortsätta våran väntan på lillskatten, och vänta, det kommer vi nog att få göra... :(



Lady in red.. (v.35+3)



Lilla du i magen, jag älskar dig! <3

Så, nu är klockan mycket, och jag borde ha hoppat in i duschen för läänge sedan! Vi ska fira nyår hos soet Karolina Och Henrikssson! Han fyllde ju förresten 25 i lördags (?!) så det blir en kombinerad födelsedags-nyårsfest! Veery Najjs! ;)

Så, hoppas att ni alla får en trevlig kväll, det ska minsann jag ha! Glöm inte nyårslöftet! ^^

Puss och kram!

//Dess

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till förlovningen! :)

2009-01-01 @ 17:11:10
URL: http://annastickar.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Grattis till förlovningen ;)

2009-01-04 @ 13:55:50
Postat av: Sandris

Grattis! :)

Åh, du är så fantastiskt vackert gravid och jag blir lika glansi uppi öga varenda gång jag kikar in på din blogg. Allt kommer gå så fantastiskt bra! :) Puss!

2009-01-06 @ 00:27:48
URL: http://sandracecilia.blogg.se/
Postat av: Josse

Åh grattis till förlovningen! va kul!! :) KRAAAM

2009-01-06 @ 19:12:48
URL: http://joossee.bloggsida.se
Postat av: Kussen Sandra

Men GUD!

Flåt, fick ju faktiskt höra stora djungeltrumman ljuda om att ni hade förlovat er.

Glömde gratta och spana in ringen.....rackarns!



GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!



Ock förresten, TACK så mycket för besöket igår - helt underbart kul å få träffa er! = D



KRAM

2009-01-07 @ 08:54:06
Postat av: Anonym

De tavlorna känner jag igen.

2009-01-25 @ 18:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0