Men Hej du! ;)

Jaa, jag vet. Nu uppdaterar jag bara för att jag känner mig halvtvingad..
   Känner att jag kanske inte har så jättemycket att berätta.. men men..

Mår iaf sisådär, känner att jag är en mkt trött kvinna nuförtiden!
Men jag jobbar iaf fortfarande, och har planerat att göra det så länge jaga bara orkar med det..
   Det är ju trots allt inget "vilojobb" jag har.
Eftersom att det är på ett café så blir det vääldigt mkt spring och tungt bärande..
   Men bärandet försöker jag dock att lämna ifrån mig så mycket jag kan!

Skulle ju egentligen vara ledig till helgen, men nu visar det sig att jag ska jobba iaf..
   Så då blir det 2 helger på raken.
Iof så är det ju bra ekonomiskt, men så kan man ju inte tänka jämt...
   Men nu får det bli såhär.

Min Elsk fyller födelsedag idag, hela 24 år blir mannen! ;)
Grattis till honom! <3
   Så vi har käkat schwartzwaldtårta (dock bakad på konsum) men god som få..
Och givetvis chokladbollar! (Som Elsk har bakat all by himself!) ^^
   Så vi har haft folk ikwell, men nu har alla farit, förutom mange som han sitter å drick öl med...



Nu måste jag bara skryta med att vi är nere på en tvåsiffrig nedräkning!
Bara (!) 95 dagar kvar tills beräknad förlossning! OMG!
Jag är alltså i vecka 26+2.. ^^
Det går faktiskt halvfort, men samtidigt alldeles för sakta.. suck.

Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

Måste bara tillägga lite egna kommentarer...
Detta tycker jag stämmer mkt väl, jag sover otroligt dåligt om nätterna, och jag drömmer många konstiga drömmar. Inte bara om bäbisen, utan också andra skumma drömmar.
Och kissnödigheten, ja den har jag faktiskt fått in lite på "rutin", tvingades faktiskt att gå upp och kissa på nätterna redan i tidiga veckor.. Men nu är det betydligt tyngre att kliva upp ur sängen, man är ju för fanken större! ^^
Och bäbisen är en livlig krabat, som är mkt duktig på att sparkas! okej, jag har väl inte känns ngn såndär riktig jäkla karatespark, men den gillar att röra på sig! Särskilt när jag ligger på sidan! Haha!

Ne, nu ska jag gå å kika på rosa bandet galan! Se ya´ll!!

Pussar!
//Dess

Kommentarer
Postat av: Frida

Hihi känner igen det där med att drömma skumma drömmar. Jag had eoxå helkonstiga drömmar och sen började jag snacka i sömnen som bara den. Andreas undrade nog om jag började bli tokig ;)

Hoppas allt är bra med er!

kram kram

2008-10-29 @ 00:13:33
Postat av: Ida

Du upplever också att det är så va? När man lägger sig ner på sidan, då jeflar blir det liv och rörelse där inne?

Haha Jimmy klagar lite grann över att om jag ligger bakom honom på natten och håller om honom så sparkar bebisen honom i ryggen. Han tycker att det är konstigt att jag kan sova, medan han och bebis är vakna tillsammans.

Hoppas allt är bra med er hun!

Kramilur

2008-10-29 @ 11:24:57
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0