Onsdag..?!

Jaa, man blir lite halvkonstig och snurrig då man har helg, då det inte är helg. Både jag och älsklingen jobbade ju i helgen, så vi båda fick "helg", nu måndag och tisdag! Jätteroligt med tanke på att det egentligen är så otroligt sällan som vi båda är lediga samtidigt! Och rackarns vad nytta vi har gjort här hemma!
Igår och i måndags så skurade vi alla fönster, och tro mig. Det behövdes verkligen, med tanke på att de förra ägarna av lägenheten inte ens gjorde det NÄR DOM FLYTTADE!!! Huh?! Inkompetenta idioter är det enda jag kan säga...
Och när vi väl var igång mer städet av fönsterna, så passade jag på att "rensa" blommorna, blöta igenom dom ordentligt i badkaret och ta bort alla fula blad. Nu skulle dom bara behövas sättas om.. För att i en del är det mer rötter än jord.. Men jag tror jag väntar tills min mammi kan komma och hjälpa mig med det! *Blink Blink* Hihi.

Sen så blev det dammsugning och skurning av golvena, så nu är det RENT OCH FINT! Får bara se hur länge till det får vara såhär fint... Katterna hårar ju som bara den, får väl helt enkelt ta och borsta dom oftare antar jag..

I måndags så fick jag den stora äran att få ha en singel-dejt med min bumpis fröken Anneli Bergfors! Oh vad jag har saknat henne. Vi dejtade på waynes coffee. Mysigt ställe vill jag påpeka! ;) (Har aldrig varit där förut..) Vi satt och pratade och pratade, om i princip allt mellan himmel och jord! Gamla minnen, killar, mat m.m Och det var riktigt roligt, för som det är nu så har jag ju tyvärr inget umgänge här i schtaan.. Finns liksom ingen som jag umgås med förutom älsklingen och syrran. (Missuppfatta mig rätt, det är inget fel på deras umgänge, men ibland så behöver man något...annat..såklart!)  Så att träffa en gammal vän var nog det rätta jag behövde för att få tillbaka min energi! :D


Näe, dags att kolla upp hur mina pommes mår i ugnen.. Blir lite av en "lyx-lunch" idag, pommes med ost-schnitzel! Yummi!


Ses sedan!


//Dess


Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha, jag förstår dej med fönstren. Våra ser ut som fan och han moster. Men jag orkar inte putsa dom när vi ändå snart ska flytta. Vadå umgänge? Du har ju mej att umgås med om du vill? :)

2008-09-04 @ 00:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0