Se där!

Vilken Sötnöt!
Träffade en liten kille när jag satt och väntade på bussen. Han var från Iran och gick i årskurs 6 på någon privatskola som jag ej minns namnet på.
Haha.
Han frågade först vilken buss jag skulle åka med.
- 8:an svarade jag vänligt.
- Jag också, sa han. För att jag missade 5.an.
Oj då, det var ju inte bra sa jag.
Nej, det höll han minsann med mig om. Och sen så pratade vi på om bussar osv.
Sen så berättade han att han höll på att "träna" att åka buss, han tyckte att det var lite läskigt att åka själv, men att han blev mer och mer van.
Sen så sa han att han såg lite dåligt, men att han inte behövde skaffa ett par glasögon för det hade han redan, men att han såg så ful ut i dom... Men när det var soligt ute så var dom frääna, "för då ser det ut som att man har solglasögon på sig!"

...

Alltså hela samtalet går som inte att beskriva. Men den där lilla killen gjorde verkligen min dag! Jag gick och trodde att alla i den där åldern skulle vara uppkäftiga och otrevliga, men han bevisade minsann att så var det inte alls.
Han var riktigt trevlig och väluppfostrad!
SÅ vill jag att mitt barn också ska vara, inte någon tjuvrökande liten skit som tror att det är tufft att kalla någon för fittluder och bara vara en allmän hemskhet! Typ. 

Nu ska jag bara vara!

//D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0