Suck .

Nee, fortfarande ingen bäbis.
Men Nu är jag ju iaf inne i v.40, så nu kanske det börjar hända ngt ?!
Eller?

Både jag och Krills är fruktansvärt less.
(Och tydligen andra i våran omgivning) Men fuck them.
Jag vet att folk bara vill en väl, men det är fruuuktansvärt jobbigt och (faktiskt) väääldigt påfrestande att (oftast) varje dag få förfrågan om "ska du inte föda snart", "borde inte bäbis komma ut snart", "näe nu tycker JAG att bäbisen borde komma ut" osv osv.
Tror ni inte att om jag på det allra minsta sätt kunde påverka så att förlossningen kom igång SÅ SKULLE JAG HA GJORT DET !!
Tror ni inte att JAG är less ?!
Tror ni inte att JAG tycker att den borde komma ut ?!
Jag är ledsen, men jag skiter i om NI är "less" på att vänta, jag känner mig enormt Ego nuförtiden, så jag engagerar mig bara om vad jag och Kristoffer känner och tycker över våran situation...

Jag är ledsen om jag just nu för tillfäller verkar vara världens största surfitta. Men det för ni förbanne mig ta! För jag är verkligen inte mig själv.
Det är inte kul att knappt kunna ta sig ur sängen, det är inte kul att vara osmidig som ett tungt kassaskåp. Det är inte kul att vara fröken tjokk!!!
Nej, Nej, Nej det är helt enkelt inget kul att vara gravid längre.

That´s just the way it is.


Min Graviditet - BF Lördag den 31 Januari 2009.

Uträkning utgår från dagens datum: Sön 25 jan 2009.
Din graviditet startade: Sön 27 apr 2008.
Din menscykel är ca: 28 dagar
Du blev gravid ungefär: Sön 11 maj 2008 (ägglossningen).
Du är på dag: 274 av 280. (97,9%).
Du är i vecka: 40.
Du har gått: 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i: 9:e kalendermånaden.
Du är i: 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i: trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum: Lör 31 jan 2009
Du har 6 dagar kvar till förlossning.


Vecka 40 - 25 jan - 31 jan 2009

Kroppen: Förlossningstidpunkten är nådd och värkarna kan nu förväntas att börja.
Det är vanligt att man som förstagångsföderska går över 40 veckor, man anses inte vara överburen förrän efter vecka 42. Skulle det dröja längre övervakas fostret noga och man blir ofta igångsatt.
   Vad som egentligen startar en förlossning är fortfarande ett mysterium, vissa tror att det är barnet som bestämmer när det är dags att komma ut.
   Nu kan trycket bli så stort att fosterhinnan riskerar att spricka, vilket gör att fostervatten börjar rinna ut.
Kontakta då alltid förlossningsavdelningen för vidare information och omhändertagande. Om man mår bra och inte fått värkar än kan man få åka hem igen.
   Fostervatten byts ut var tredje timma och produceras på nytt ända tills barnet är fött. Om det finns mekonium i vattnet kan det vara en signal om att barnet är stressat eller inte mår bra och då får man stanna kvar för att kunna övervaka barnet.

Barnet: Barnet är redo att möta omvärlden, 92% av alla barn föds mellan vecka 38-42.

Meeen, vad i h*vete väntar du på då? Kom ut nu då!!! >:(
Mamma och Pappa väntar ju på dig lilla hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det har jag gjort ;P

2009-01-25 @ 16:01:17
URL: http://difficult.blogg.se/
Postat av: Anna

Så spännande för er :) Hoppas att du inte behöver vänta över beräknat datum!

2009-01-25 @ 17:39:23
URL: http://annastickar.blogspot.com
Postat av: Joanna

Åh vad spännande! Du måste berätta när den lilla kommit! Vet ni vad det blir för något?

Tack! :D Jodå, jag har fått bebis jag, för 12 dagar sedan tror jag det är. Blir lite dagavill nu. Lite sömn osv :P Men det är det helt klart värt!

Haha, I know the feeling! Jag är så glad jag slapp gå över tiden iaf! Det är ju vanligast som förstföderska. Men min lille Anton kom 3 dagar före BF. Vilket jag är glad för! Fick ju vänta tillräckligt länge ändå! och på slutet kände man ju sig mest handikappad. Fy så tungt det var.



Jo det är bra med mig. Väldigt trött nu för tiden. Men man lär sig stå ut med lite sömn. Jag har bosatt mig i Örebro nu. Trivs bra här. Dock känner man ju knappt någon här, känner väl typ en :P Så det blir lite ensamt. Men det blir väl kanske lättare nu när man har Anton. Då kommer man ju vara ute och göra mer saker.

Hur har du det nu för tiden då? Du bor kvar därikring?

Vi kanske ses isf när vi åker upp. Det blir ju inte än, men någon gång i vår hade vi tänkt.



Ha det bra! och hoppas bebisen kommer snart!

Puss och kram! / Joanna

2009-01-25 @ 18:59:20
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet hur det känns när folk bara tjatar om när bebisen ska komma. Jag gick 18 dagar över tiden. Jag var inte less på magen, men jkligt less på folk som ringde stup i ett och frågade om vi åkt in än(?!) Man bara hallååå..jag svarade ju som i telefon :) och att man sa tusen gånger om att vi hör av oss då det är dags. Man måste ryta ifrån innan folk fattar :)

Bebisen kommer sen när h
n är redo och möta alla nyfikna.

Lycka till!

2009-01-25 @ 21:13:28
Postat av: Ida

Gumman, bebisen kommer snart. Jag vet det. Och jo, det är skitjobbigt att folk ringer hela tiden, men det är bra att du kan säga ifrån! :)

Jag håller tummarna för er att bebis bestämmer sig för att titta ut snart! Så Joel kan få en lek-kamrat ^^,

Puss

2009-01-25 @ 21:54:18
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/
Postat av: The Broken Angel

Kikar in en sväng.

jättefina bilder på dig!

förstår att de måste vara tungt!

och ha massa tjat efter sig.

bebisen kommer när den kommer!

2009-01-25 @ 22:24:38
URL: http://thebrokenangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, jag bara älskar när du är bitter, jag kunde inte låta bli och le över din härliga ärlighet!! Har faktiskt försökt att ringa av en annan anledning än att fråga om bäbis kommit (för jag räknar med att du hör av dej när det är färdigkläckt) utan för att jag och Fredrik planerar en tripp till Umeå, och vi ska bo på hotell, men jag tänkte vänta tills ni kommit igång och vant er vid att vara en lite större familj, för jag vill kunna träffa er utan att det känns jobbigt för er! Men hur som helst, jag tänkte i första hand fråga om du visste om det fanns ett Best Western Hotell i Umeå, och vart de isf ligger? Hör av dej om du vill spy galla över allt jobbigt! Love you!

2009-01-26 @ 00:13:41
URL: http://sniskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hey girlie! Det är ju dags snart! :) Keep it up! Förstår att du är så jävla less väntan, men det kommer löna sig i slutet!! KRAM!

2009-01-26 @ 16:38:51
URL: http://stoniie.blogg.se/
Postat av: Frida med familj

Tur att man inte är en av de som frågat om bebisen kommit än ;)



Tänk vilket sammanträffande, du hinner knappt skriva det här inlägget och vips så har ni fått er bebis, kanske bitterheten som satte igång allt :D



Hur som helst, stort grattis till ert lilla Mirakel! vi är så otroligt glada för er skull! Tänk nu har hon äntligen kommit. Hoppas ni har det bra. Ta hand om varandra nu så hoppas jag vi hörs snart! Grattis än en gång.



Pussar och kramar från oss

2009-01-26 @ 19:15:16
Postat av: Maria H

Förstår på inläggen att ni fått er skatt :-)

Grattis!!!!

Kram Maria Hallman (Bergfors)

2009-01-26 @ 19:26:02
URL: http://familjenhallman.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Grattis, jag hoppas allt är bra med er allihopa!

2009-01-27 @ 09:41:05
Postat av: 2

OJ, nu är det nära. Nu har du nått kämparstadiet och du är redo för tidernas marathonlopp :) Du föder om 2 dagar...

2009-01-27 @ 21:02:19
URL: http://pointme.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kan tydligen inte kommentera på ditt sista inlägg men Grattis!!! :)

2009-01-28 @ 15:50:50
URL: http://mortzell.blogg.se/
Postat av: Emma

Stort grattis till er alla! :) hoppas att allt gick bra.. Många Kramar från mig. :)

2009-01-28 @ 21:57:52
URL: http://peersson.blogg.se/
Postat av: Emma

Stort grattis till er alla! :) hoppas att allt gick bra.. Många Kramar från mig. :)

2009-01-28 @ 21:58:03
URL: http://peersson.blogg.se/
Postat av: Kusin Sandra

GRATTIS, GRATTIS igen!



KRAM

2009-01-29 @ 15:49:46
Postat av: Helena

GRATTIS GRATTIS !! Hoppas att att ni mår bra och att man får se en bild på bebisen snart..:)

2009-02-02 @ 21:46:02
URL: http://yaalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0